Stad Brugge organiseert een contractuele aanwervingsprocedure voor Conservator Vlaamse Primitieven en Renaissance bij Musea Brugge (salarisschaal A1a-A2a – deadline VÓÓR 9 mei 2023).
Deze procedure wordt in opdracht van Poolstok extern begeleid door Ascento.
Wat is jouw rol?
Musea Brugge? Dat zijn topmusea en -monumenten in het hart van UNESCO-Werelderfgoedstad Brugge. Dat zijn collecties van wereldniveau en een bruisende, eigentijdse organisatie met medewerkers boordevol ambitie, passie en kennis.
Musea Brugge is een Vlaamse cultureel-erfgoedinstelling en behoort tot de (inter)nationale top van de erfgoedsector.
Jaarlijks komen bijna een miljoen bezoekers bij ons over de vloer om die indrukwekkende collecties en gebouwen te bewonderen. We organiseren knappe, relevante tentoonstellingen en evenementen, en bouwen samen aan dynamische plekken in de stad waar iedereen zich welkom kan voelen. Met Musea Brugge willen we het publiek prikkelen en aanzetten tot dialoog en reflectie, met elkaar en met onze musea.
Werken bij Musea Brugge is werken in een boeiende, inspirerende en kwaliteitsvolle werkomgeving waar je het beste uit jezelf naar boven kan halen.
- Je bent verantwoordelijk voor de collectie schilderkunst vóór 1584 van de Stad Brugge die beheerd wordt door Musea Brugge.
- Je beheert, inventariseert, onderzoekt en ontsluit deze collectie aan het brede en gespecialiseerde publiek door middel van lezingen, publicaties, tentoonstellingen, e-tentoonstellingen, podcasts, …
- Je ondersteunt en bouwt de werking van het nieuw op te richten BRON – research centre uit samen met de bibliothecaris en de andere conservatoren.
- Je draagt daarmee in belangrijke mate bij aan de uitstraling van Musea Brugge als wetenschappelijke instelling.
- Je beheert de digitale en papieren dossiers behorende tot de deelcollectie en houdt ze up-to-date.
- Tevens ben je samen met de andere conservatoren verantwoordelijk voor de presentaties van de vaste collectie op de verschillende museumlocaties. Dit in nauwe samenwerking met de afdeling Publiek en Tentoonstellingen.
- Zie verder ook de gedetailleerde functieomschrijving.
Wat wordt er van jou verwacht?
- Je beschikt over master diploma* OF hebt minimum 5 jaar relevante professionele ervaring, uitgebreid toe te lichten in jouw CV en/of motivatiebrief. Een PhD is zeker een meerwaarde.
- Je hebt kennis van en inzicht in het museaal collectiebeheer en presentatie, specifiek m.b.t. deze deelcollectie.
- Je hebt ruimte ervaring met het uitvoeren van kunsthistorisch en objectgericht onderzoek.
- Je bent sterk in samenwerking, planning en organisatie.
- Je hebt (passieve) ervaring met collectiedatabase programma’s.
- Je hebt minimaal een basiskennis van het Nederlands en bent, indien nodig, bereid deze bij te werken tot een functioneel niveau voor de job.
- Je hebt mondelinge en schriftelijke kennis van het Engels. Elke bijkomende taal is een plus.
- Je hebt respect voor het erfgoedobject en onderschrijft de Deontologische code ICOM.
- Je hebt kennis van toepasselijke wetgeving (gemeentedecreet, overheidsopdrachten, museumdecreet …) of ben bereid deze snel te verwerven.
- Verdere toelichting van de verwachte competenties vind je terug in de functieomschrijving.
*Laatstejaarsscholieren worden ook toegelaten tot de selectieprocedure als ze aan hun kandidatuur een studiebewijs van het lopende jaar toevoegen. Uiterlijk op de datum van hun indiensttreding bezorgen zij vervolgens het gevraagde diploma.
Wat bieden wij jou aan?
Samen met meer dan 1500 collega’s verzorg je de dienstverlening binnen onze centrumstad en zie je dagelijks het resultaat van jouw werk!
- Je verdient een minimum bruto maandloon van € 3.641,48 (zonder ervaring) of € 4008,13 (5 jaar ervaring) en dit bouw je op door het verzamelen van anciënniteit tot maximum € 6.033,03 (geïndexeerd).
- Anciënniteit uit de openbare sector wordt volledig verrekend.
- Een voorlopige raming van jouw (netto)loon kan je opvragen via loonadministratie@brugge.be. Geef mee: burgerlijke staat, aantal kinderen ten laste, eigen inschatting van het aantal jaar relevante anciënniteit via gedetailleerd overzicht.
- De loonsimulatie gebeurt op basis van een verklaring op eer en verbindt het bestuur niet tot het toekennen van de anciënniteit.
- Een soepele verlofregeling met minimaal 31 verlofdagen voor een fulltime tewerkstelling.
- Een flexibele arbeidsorganisatie met kansen tot telewerk, aandacht voor de work-life balance, opleiding, loopbaan- en doorgroeimogelijkheden.
- Een gevarieerd aanbod aan sociale voordelen en personeelsactiviteiten om je collega’s beter te leren kennen.
- Een eindejaarstoelage, hospitalisatieverzekering, maaltijdcheques, fietsvergoeding voor het woon-werkverkeer of gratis openbaar vervoer en een aanvullende pensioenverzekering.
Lees meer over onze troeven op onze vacaturesite.
Hoe ziet de selectieprocedure er uit?
Deze selectieprocedure bestaat uit een aantal verschillende proeven:
- preselectie op basis van jouw kandidaatstelling
- mondelinge proef + case
- psychotechnische proef (+niveau-& capaciteitstest indien geen master)
Wil je meer lezen over het algemene verloop van onze selectieprocedures, neem dan zeker ook een kijkje op onze vacaturesite.
Heb je een beperking of chronische ziekte? We voorzien redelijke aanpassingen zodat dit geen hindernis vormt bij je deelname aan de selectieprocedures. Vul DIT formulier zo volledig mogelijk in en voeg het toe aan jouw kandidaatstelling.
Geprikkeld?
DEADLINE: VÓÓR 9/5/2023
Klik op de knop “Solliciteren”. Vul de gevraagde gegevens in en voeg toe:
- CV
- Motivatiebrief
- Master diploma OF gedetailleerde opsomming van de vereiste 5 jaar relevante werkervaring (minimaal functietitel, werkgever/sector, taken en duur van tewerkstelling)
Ten laatste 17 mei 2023 ontvang van je van Ascento een communicatie met verdere details.
OPGELET : Enkel tijdige en volledige kandidaatstellingen komen in aanmerking. Je ontvangt een bevestigingsmail dat je sollicitatie goed is gelukt. Heb je deze mail niet ontvangen, contacteer ons. Kijk zeker ook in je spamfolder.
Ons contacteren?
Ondervind je problemen met het online solliciteren of wens je nog meer info, neem dan contact op met Ascento, t 051 26 99 30, brugge@ascento.be.
Source : Musea Brugge
Vous devez être connecté pour poster un commentaire.